۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۲۸۸۸۲
لطفی:

مسؤولان با مردم صادق باشند | انتقاد از بیانیه ننگین ورشکستگان سیاسی

مسؤولان با مردم صادق باشند | انتقاد از بیانیه ننگین ورشکستگان سیاسی
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اگر مسائل صادقانه با مردم مطرح شود می پذیرند، گفت:مسؤولان برای فهم و شعور مردم احترام قائل شوند و با مردم صادق باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، نصرالله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی گفت: هر کشوری برای ریل گذاری مسیر خود دارای قانون اساسی است.

وی افزود: بعد از به ثمر نشستن نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام از همان ماه های اولیه مسیر ریل گذاری صحیح صورت گرفت، شخصیت های برجسته و به نامی در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی شرکت داشتند و با رأی اکثریت مردم این قوانین رسما به عنوان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تعیین شد.

لطفی با بیان این که قانون اساسی ایران کاملا مترقی و دربرگیرنده نیازهای نظام مبتنی بر اسلامیت و جمهوریت است، اظهار داشت: قانون اساسی میثاق ملی است که دارای 12 فصل 175 اصل است و همه نیازها در آن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: اگر امروز نقدی وجود دارد از محتوای قانون نیست بلکه مشکل در قصور در اجرا و عدم عمل صحیح به قانون است، امروز شاهد مشکلاتی مانند بیکاری و مسائل معیشتی در جامعه مطرح است و گاهی می گویند که مشکل از نظام یا عدم کارایی اسلام است در حالی که اینگونه نیست.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابراز داشت: همه قوانین و مقررات کشور باید منطبق بر موازین اسلامی باشد، نظام اسلامی برای مردم حق ویژه ای قائل است و در اصل 6 قانون اساسی آمده است که اداره امور جامعه با اتکای به رأی مردم از طریق انتخابات است.

وی عنوان کرد: نقصی در قانون وجود ندارد اگر مشکلی داریم باید در رفتارهای خود بازنگری کنیم، رییس جمهور بالاترین جایگاه بعد از رهبری را دارد که با رأی مردم انتخاب می شود، همچنین نمایندگان را خود مردم انتخاب می کنند، اگر گله ای از مسائل کشور وجود دارد باید دید که در زمان انتخاب چگونه عمل کردیم، آیا با تحلیل و بصیرت رأی دادیم یا خیر؟

لطفی خاطرنشان کرد: ما هیچگاه از انقلابی بودن، ولایتمداری و عمل به قانون ضرر نکرده ایم، اگر در هر کدام از از این زمینه ها کوتاهی کنیم آسیب خواهیم دید، رییس جمهور مسؤول اجرای قانون اساسی است و در مواردی شاهد بودیم که رؤسای جمهور خود را در جایگاه نظارت بر اجرای قانون اساسی می دادند.

وی اضافه کرد: نظارت بر اجرای قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است نه رییس جمهور، اگر در امر به معروف، رفع تبعیض، مسائل معیشتی مشکلاتی داریم باید دید چرا مسؤولان به وظایف خود عمل نکردند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: اغتشاشات اخیر یک توطئه برنامه ریزی شده علیه نظام اسلامی بود اما با تدابیر و فرمایشات الهی رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم فتنه اخیر با شکست مواجه شد.

وی افزود: البته که شیوه اجرای طرح بنزین بی تدبیری کامل بود و در شرایط توطئه علیه مقاومت و فشارهای معیشتی بر مردم دولت بدون زمینه سازی بنزین را گران کرد، مردم نشان دادند که هرگاه مسائل با آن ها صادقانه مطرح شود می پذیرند.

لطفی اظهار داشت: رییس جمهور باید در سخنرانی خود در یزد به جای نام بردن از عامل فتنه و طرح حاشیه برای مردم توضیح می داد که اجرای طرح سهمیه بندی بنزین چه لزومی دارد، به جای نسبت های نادرست به پیامبر باید برای مردم توضیح می دادند؛ آیا غافلگیر کردن مردم مطابق تدبیر است؟

وی ادامه داد: چگونه رییس جمهور ادعا می کند که اطلاعی از زمان اجرای طرح بنزین نداشته است؟ مگر می شود کارگر پمپ بنزین قبل از اجرای طرح خبر داشته باشد اما شخص اول اجرایی کشور بی خبر باشد؟ یا فهم مردم را نادیده گرفته اند یا واقعا خبر نداشته اند که در هر دو صورت جای تأسف است، مسؤولان باید برای فهم و شعور مردم احترام قائل شوند و با مردم صادق باشند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابراز داشت: متأسفانه شاهد بودیم که ورشکستگان سیاسی که حتی در کشور سمت هایی داشتند بیانیه ننگین 77 نفره را صادر کردند، افرادی که متهم و محکوم فتنه و مسائل امنیتی بودند امروز دلسوز مردم شده اند و یاوه سرایی می کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات